Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Alfdis - 6 mars 2009 20:12


Idag var det nysnö och jag fick låna en härlig islandshäst och busa lite i snön tillsammans med några kompisar. Det bara yrde snö om hovarna då vi galopperade över ett stort fält.

Jag red en vacker isabell och hon tyckte det var lika kul som jag, och det roliga var att vi smittade av oss på de andra som också var med i sällskapet. Vi hade också en av de större hästarna med oss, han är 20 år men hur busig som helst när andan faller på.

Vi red förbi lösdriften på både vägen mot fältet och på vägen hem. Unghästarna tittade nyfiket på oss och sprang med en liten bit, så även min egen fina raggsocka. Hon rör sig väldigt trevligt i snön tycker jag nog. Det var rätt djup snö så det orkade inte så länge, men de gjorde så gott de kunde. Och de var så vackra, särskilt då två av dem - min raggsocka och hennes kompis !


Ovido - Quiz & Flashcards