Alla inlägg under april 2009

Av Alfdis - 22 april 2009 13:30

För några dagar sedan var jag ju på hingstvisning. Där var många härliga och snygga hingstar. Även några nya för i år kom dit och bland dessa hittade jag en läcker hingst med ett lugnt och trevligt temperament, han heter Hilmir-Snaer Frá Armot och är rödskäck. Några andra nya hingstar som var där var Argeisli från Hästabet och Leiknir från Lappdal. Argeisli har en rätt häftig färg, Gulsvart, men ska visas för avelsnämnden innan han blir godkänd i avel. Leiknir är isabell och var en riktigt trevlig kille.

Sedan träffade jag Grásteinn Frá Grafarkoti, som länge varit en av favoriterna. Det var härligt att äntligen få träffa honom och se hur han såg ut "på riktigt". Några andra som också var där var t ex Ofsi från Åsen, Viglundur Frá Vestra Fiflholti, Oddur Från Mörtö och Seidill Frá Hólum. Seidill har jag inte lagt så mycket notis om tidigare, men när jag såg honom på hingsfestivalen, då blev jag mycket förtjust i honom. En sån mysig hingst han är.

Av Alfdis - 20 april 2009 11:45


Jag kunde gå på hingstvisningen, och gissa om det var snygga hästar där ! Det bara kryllade av islandshingstar. Att även flera av mkina favoriter var på plats gjorde ju inte saken sämre. För sä'kerhets skull hade jag lånat min dotters kamera för att få så många bilder som möjligt. Det var visserligen bara en lite pocketkamera (digtal naturligtvis) men det fanns plats för massor av bilder där. Jag försökte fota såväl inomhus som utanför ridhuset. Dessvärre upptäckte jag att henne skameras blixt inte räckte till inne i ridhuset, så jag blev väldigt besviken eftersom bilderna blev alldeles för mörka. Men min egen kamera tog dock bra bilder inomhus så jag använde den i ridhuset och den andra kameran utanför. Då blev det många bilder.

Naturligtvis gick jag på den sk marknadsgatan också - fattas bara. Där fanns det en hel del att se, men tyvärr inte lika mycket som förra året. Lite intressanta saker fanns ju t ex sådant som träns och liknande, men även hingstkatalogen hade kommit och fanns där så en sådan följde med mig hem.


Av Alfdis - 18 april 2009 23:55


......det var så lämpligt att äta lite ostbågar innan jag skulle sova ? Tror inte det jag för det kör lite i magen igen känner jag. Måste nog dricka lite kolsyrat vatten. Jag vill ju gå på hingstvisningen !


Av Alfdis - 18 april 2009 00:53


......ja idag har jag i alla fall ätit lite mat. Det behövdes nog.

Av Alfdis - 17 april 2009 10:41


.......jag den här helgen skulle kunna bege mig ut i hagen med alla raggsockorna för att sätta mig ner och fika med dem. Men se det tyckte visst inte virusarna, för de hoppade på mig och såg till att jag började må illa och känna mig lite hängig.

Jag skulle också ha löshoppat en unghäst i helgen, men det blir nog inte av det heller. Väldigt trist i så fall tycker jag nog.

Men i helgen ska jag i alla fall, alla virusar till trots, försöka orka och åka till en hingstvisning en bit härifrån. Men man vet ju aldrig om virusarna accepterar det. Det visar sig.

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova. För jag känner mig inget pigg alls idag. Usch nej.


Av Alfdis - 16 april 2009 23:07


.......om jag håller på att bli sjuk. Jag känner mig inte särskilt kry idag. Jag har jobbat hela kvällen nu och måste nog sova, kanske är det därför jag inte mår bra. Sov Gott alla !


Av Alfdis - 13 april 2009 18:12


Idag är jag ju ledig och ska ut på landet till lammen och deras mammor. Det har fötts några fler lamm sedan senast och jag är nyfiken på hur de ser ut. En av mammorna hade visst fått trillingar, men dessvärre klarade sig inte två av dem, de var alldeles för små för att överleva en rätt så kall årstid. Det är alltid lika sorgligt när de små lammen inte klarar sig. Men jag antar att det är naturens gång.

Även idag stod jag en lång stund och tittade på lammungarna då de hoppade rakt upp i luften och landade och så upp i luften igen, de var så söta. När en började hoppa så följde de andra snart efter.


Av Alfdis - 11 april 2009 20:11


Började tidigt imorse och slutar sent. Tjänar lite extra idag, det är alltid välkommet. Hoppas du får en fin påskhelg.


Ovido - Quiz & Flashcards