Alla inlägg under februari 2009

Av Alfdis - 9 februari 2009 13:24


Idag var det alldeles vitt på marken och solen sken från en härligt blå himmel. Under en ridtur så gick vägen förbi lösdriftshagarna, och där syntes att flera stycken i flocken låg och myste i solskenet på den vita snön. Då skulle man ha haft kameran med.

Av Alfdis - 8 februari 2009 14:18


Idag var det bus i hagen kan man nog säga. Det snöade och snöflingorna landade i hästarnas hårrem och ögon. I lösdriftshagen blev det lite bus och fart när snön kom. De for omkring och busade för allt vad hovarna höll, och roligt hade de. Det var så härligt att se dem busa för nysnön bara yrde kring hovarna på dem. Så synd att vi inte hann få några bra bilder.


Av Alfdis - 3 februari 2009 18:29


Ja inte för att det skrivs så ofta här, men ibland så händer det saker som kan vara av intresse. Idag var vi ut till hagen och hälsade på lösdriftsflocken. Vi är inte där särskilt ofta bara någon gång i veckan, för nu är det ju så att i vårt stall, och det är inte dte enda stallet, så vill stallägarna att lösdriftsflocken ska bli så lite störd av oss människor som möjligt. Men när vi är där ska vi visitera dem så gott det går. Och jag vill ju se att hästarna mår bra. Så idag tog vi en promenad till hagen där de gick.

Alla hästarna var lite nyfikna på oss, men bara en del av dem kom fram.

Mitt sto, min lilla raggsocka, var väldigt tveksam, ända tills hon hörde att vi åt morötter. Då kom hon försiktigt fram och ville ta reda på vad som hände. Men så fort jag försökte klappa henne så drog hon sig undan. Så jag nöjde mig med att hon tog morotsbiten ur min hand och sedan efter en stunds övertalning, lät mig klia henne unde rmanen. Det gillade hon.

Men då en av de äldre märrarna kommer och jagar bort henne och de andra unghästarna som vågat sig fram, så försvann den speciella lilla stunden. Så typiskt. Men jag hann i alla fall ta några kort och klia henne lite på halsen.


Ovido - Quiz & Flashcards