Alla inlägg den 15 december 2008

Av Alfdis - 15 december 2008 14:48


På eftermiddagen så fick min raggsocka och de andra komma in i stallet för veterinären var där. Han var lugnoch tog sig tid att prata med dem och var så snabb med vaccinationen att jag inte tror min raggsocka märkte något. Innan hon hann blinka var dte klart och han kliade henne i mankammen och pratade en stund med henn. Sen fick hon komma ut tillsammans med sin komopisar tillbaska till lösdriften. Dit leddes hon i grimma, för den är hon avn att ha på sig. Och den här helgen tror jag att hennes kännedom om grimman har fräschats upp lite mer. Gissa om hon blev glad över att vara tillbaka hos sina "riktiga" kompisar igen. Hon for med en väldig fart ut i hagen till dem. Vi han nätt opp få av henne grimman innan hon drog !

Av Alfdis - 15 december 2008 08:07


Morgondagen kom med soligt och klart väder. Min raggsocka fick gå ut i hagen utanför stallet tillsammans med några andra islänningar. På eftermiddagen skulle veterinären komma och vaccinera henne och resten av de hästar som stannat inne i natt.

Ovido - Quiz & Flashcards